BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, September 6, 2009

.pmr.countdown.

.slm semua..

.PMR. bpe hari lagi ek?dgr cerita mcm tinggal lagi sebulan..

mungkin tak smpai sebulan kot..

ada la dalam 4 minggu dr sekarang..

so, ape persediaan aku sebagai seorang pelajar tingkatan tiga yg bakal menghadapi pmr ni??

hmm..aku pon rase macam xready lagi..

tapi masih fresh lagi info2 dlm otak ni sbb baru je abis trial..

mungkin boleh digunakan ketika pmr..

ape persediaan aku??

- latihan..almost everyday i do it..satu hari 2 set kertas..

geografi, sejarah , kemahiran hidup and byk lagi..semua subjek ni memerlukan latihan yg byk bagi mengingati sesuatu fakta..

-solat sunat hajat,solat sunat taubat..

benda ni takboleh tinggal..lagi2 bulan ramadhan..solat sunat hajat apabila kita memerlukan sesuatu hajat..cm sekarang ni.aku memerlukan kejayaan.so aku menunaikan solat hajat tiap2 hari..solat sunat taubat lak dilakukan untuk meminta ampun dpd Allah..supaya ketika menjawab peperiksaan , hati aku tenang dan sentiasa mengingati Allah..insyaALlah..

-solat lima waktu..

ni of course la kene lakukan..name pon wajib,mesti punye lakukan tiap2 hari..

-tinggalkan larangan Allah , buat segala suruhan Allah

[Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum , sehingga mereka mengubah nasib mereka sendiri] surah AlHijr - 11

-amar ma'aruf nahi munkar

yakni menyuruh melakukan perkara yg baik dan mencegah dr melakukan perkara yg mungkar..sesungguhnya nasihat sesama mu'min itu sgt diperlukan..

-khatamkan buku..

buku teks f1 , f2 , f3..kene khatamkan..nak tak nak,kene jugak.sbb ni untuk kepentingan dlm mengecapi kejayaan..

novel2 melayu dan juga english kene jugak bace walaupun selama ni xpernah bace..
ni untuk kebaikan aku jugak..hehe

tu je la kot..ade lagi rasenye,tapi mcm xsedap lak cite kt org..

so,doakanlah aku berjaya dalam peperiksaan..

semoga Allah tabahkan hati aku untuk menempuh segala dugaan dan cabaran sepanjang bulan Ramadhan yg mulia ini..insyaAllah..

[sesungguhnya dalam kesusahan diselitkan dengan kesenangan]

6 comments:

Unknown said...

ho.gogogo.jangan berhenti berusaha.semoga kejayaan bersama kamu yang bersungguhsungguh.

.amrihalim. said...

semoga ko bjaye dpt 9a nnt..
aq ngn adek aq doakan.. hahaha

Unknown said...

hoho.kenapa adik?ada gak eh?nanana.

[anas.hisham] said...

ameen.thx amri.
xpe.byk2 org doakan lg mudah nk dpt A.ameen..

Unknown said...

hu.jangan lupa usaha dari kamu gak.kan.

[anas.hisham] said...

ye.sedang berusaha lah ni.hehe