BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, March 14, 2011

Cuti vs Bola Sepak



bismillah . salam .

saat aku menulis post ini , aku mengalami kekecewaan yang agak besar .
namun itu semua tidak membantutkan aku untuk terus hidup dengan aman dan selesa .

pada tahun 2004 , kita disajikan dengan berita tsunami yang melanda teruk di negara serantau kita , Indonesia , Thailand dan sebahagian di negara kita ..
pada tahun ini , 2011 , kita disajikan pula dengan berita yang agak menyayat hati iaitu berita tsunami dan gempa bumi dengan gegaran 8.3 skala ritcher di Jepun . Ramai insan2 yang bergelar rakyat Jepun meninggal dunia lantaran itu .

Adakah ini petanda kecil kiamat ? ya , ini sebahagian petanda kecil kiamat .
Maka apakah persediaan kita sebagai hamba Allah untuk menghadapi itu semua ?
Sudahkah kita bersedia dengan bekalan amalan di dunia untuk kita menghadap iLahi ..?
Marilah kita bermuhasabah walaupun sesaat . Moga dengan Muhasabah diri kita dapat memperbaik amalan kita dari semasa ke semasa . insya Allah .

Sekadar Renungan ..

Cuti vs Bola Sepak ?

tepat jam 12.30 tgh hari pada hari jumaat yang lalu , 11 Mac 2011 .. maka diisytiharkan cuti sekolah selama seminggu . alahai , seminggu je ? tak seronok laa .
tapi apakan daya , terpaksa kita turuti sebagai pelajar sekolah .

cuti kali ini paling banyak pilihan yang perlu aku buat ,
antaranya ialah latihan bola sepak , kursus sarjan dan cuti ..
namun , aku memilih untuk menolak kursus sarjan dan bercuti selama beberapa hari sebelum latihan bola sepak bermula . mungkin ini pilihan bijak ?
ya ! selepas beristikharah selama beberapa hari , aku merasakan ini tindakan bijak ..
mengapa ?
biarlah menjadi rahsia ..

tak perlu la kecewa tidak dapat pergi ke kursus sarjan kerana banyak hikmahnya ..
akhir tahun ini aku dan beberapa rakan dan guru akan menyertai ekspedisi mendaki gunung ..
tak faham kan ? tunggu akhir tahun aku cerita panjang .. hehe

okey .
Bola Sepak ..
cuti ini akan diadakan latihan Bola Sepak selama seminggu ..
moga2 komitmen aku sebagai team Bola Sepak membawa kejayaan ..
mungkin mengekalkan kejuaraan ? insya Allah , Allahumma Ameen ..

MSSD Johor Bahru Bola Sepak Lelaki 18 akan diadakan pada 21 Mac bersamaan Isnin naik cuti.
haihh , so sebelum aku bersama skuad bola yang lain berlatih , aku dapat cuti beberapa hari untuk merehatkan badan :)

sekian sahaja .

SM Islam Hidayah muncul sebagai juara MSSD Johor Bahru Bola Sepak Lelaki 18 2010

No comments: