BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, October 1, 2010

Kepada Mereka

salam ,
entri kali ni nak tegur je .
kepada mereka ..
entri nye best .
taktau la macam mana postnye .
kepada mereka yang datang menjenguk blog ,
dan hanya bertujuan untuk mengutuk ..
aku sarankan , takpayah la korang dtg jenguk .
tambah dosa je .
aku tau la aku ni tak baik , jahat dan sebagainya ...
tapi janganla datang blog ni menghukum aku macam2 ..
kau tu macam la baik sgt smpai nk mengutuk org.
kalau da baik tu , takdenye dtg nk mengutuk ..
so , kesimpulannya .. kau pun sme ngan aku ..
kalau kau kata aku munafik , sbenarnya , kau lebih munafik ..
dan jika kau kata aku perangai seperti setan , maka kau lebih setan daripada Syaitan ..
dan begitulah seterusnya ..

aku mmg nak tuju pada kau yang mngutuk aku .
aku da delete post tu ,
nanti aibkan aku dan kau .
kau sebenarnya mengaibkan diri kau , di samping mengaibkan diri aku ..
kau menunjukkan diri kau tu buruk pada org ramai ..
kau menunjukkan kau tu suke mengutuk org ,
kau menunjukkan kau tu suku menghukum org ..
sebenarnya , apa hukum menghukum sesuatu kepada org ?
boleh ke menghukum munafik kpd seseorang ?
kalau kita menghukum seseorang tu munafik ,
bermakna kita menghukum seseorang tu kafir ,
maka bolehkah kita menghukum seseorang itu sebagai seorang kuffar ?
fikirkan ..
jangan fikir dengan hanya berkata seseorang begini dan begitu ,
mereka akan berubah ..

Kau tu macam baik sgt .
kalau baik , takdenye nk mengutuk kat blog org ..
secara jelas , kau buat dosa .
walaupun nama kau tu Guest ..
Macam la xde malaikat sebelah kanan kiri yg mencatat ?
Macam la takde Allah yang MAHA MELIHAT .
tak boleh ke tegur secara jelas ?
kalau paling tidak pun ,
tulis hamba Allah dan tegur secara hikmah ..
send mesej di yahoo mail ..
atau di ym. atau di facebook . atau di hp ..
SECARA HIKMAH .
sedar atau tak sedar , kau sebenarnya buat dosa yang lebih besar .
SALAM

No comments: