BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 15, 2010

Raya ?

salam .
ey lame aku tak post .
em , aku rasa nak post pasal raya .

ha semalam waktu aku tengah tumbuk cili padi + belacan , nak buat sambal belacan ..
sume tuh masuk mata aku .. huwaa mata merah menyala .. pedih gile .
haha , tapi bukan tu aku nak cerita .

so , waktu hari raya hari tu .. aku buka la radio nak dengar .
then dengar ceramah ni . tak ingat dari siapa ..
tapi katanya , Dari Anas ibnu Malik , ada 4 tanda raya yang sebenarnya ..
antaranya :

1. seandainya satu hari kita tidak melakukan dosa .

2.sekiranya mati membawa iman .

3.apabila selamat melepasi titian siratul mustaqim .

4.aku tak sempat dengar..adehh rugi ..

tapi yang pentingnya , ketiga2 yang aku dengar ni ..
sangatlah penting untuk kebahagiaan di dunia serta akhirat .
jadi cubalah kita menjadi orang yang benar2 telah beraya ..

anda bagaimana ? jom berfikir dan beramal .

3 comments:

Unknown said...

laa.baru nak raya ke?hee.

konores said...

the actual raya huh?
thanks.
point 4 terbaiik! :D

[anas.hisham] said...

haha nganjengg