BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, August 18, 2011

perasaan


bismillah ,
allahumma bariklana wasallimna fi syahrI ramadhan birahmatika ya arhamarrahimin
(ya Allah, berkati dan berilah kesejahteraan kepada kami di bulan ramadhan dengan belas kasihanmu wahai tuhan yang pemurah lagi penyayang)

perasaan itu bercampur baur.
kadangkala kita sedih, kadangkala kita gembira.
ada masa kita sedih, ada masa kita gembira,
itulah hidup bersahabat.

dalam bersahabat, ada masa kita sedih, ada masa kita gembira.
aku tersenyum , tapi bukan bermakna aku sentiasa gembira.
aku menangis , tapi bukan selalunya membawa maksud aku sedih.
kadangkala senyum , tapi hatiku menderita
kadangkala aku menangis tetapi hati aku gembira.

aku rasa... bosan bila macam ni.
bosan bila kawan dah tak nak bergurau dengan kita.
secara jujur, mana ada orang boleh hidup tanpa permintaan,
tanpa paksaan, tanpa ajakan atau apa2 lahh.
dalam berkawan kadang2 kita kena minta.
kadang2 kita kena paksa. kadang2 kita kena ajak.
tapi kawan aku tuh dah xboleh terima bende ni.
so xpelah.
aku dah xberani nak buat semua tu. sorry ya

sedih jugak.
em , sekarang. memang susah la nak chat dengan dia.
bila aku dah on, aku xboleh nak ajak
tapi kalau dia dah on, mustahil laa dia nak ajak aku.
sebenarnya tak mustahil. tapi lepas dah berlaku pergaduhan kecik hari tu,
mesti dia dah serik nak ajak aku on..

hanya sekadar coretan hati.
aku hanya ada fb dan blog untuk menulis.
tapi tak manis untuk tulis dekat fb.

*kadang2 kita marah, sebab kita nak rapat dengan dia.
kadang2 kita marah, sebab kita sayangkan dia.
kadang2 kita marah, hanya nak bergurau.

May Allah bless our friendship ;(
*hati yang sangat menderita*

tanpa kawan, siapalah kita. tanpa kita, siapalah kawan.
tanpa kedua2 apalah itu persahabatan.. sesungguhnya saya sangat menyayanginya.
sesungguhnya aku nak macam dlu :D
selalu bergurau. saling bermaafan.

kalau AWAK terbaca ni, jangan lupa maafkan saya.
jangan lupa untuk ajak saya on :D (harapan gila)

Sahabat Yang Beriman Ibarat Mentari Yang Menyinar. Sahabat Yang Setia Bagai Pewangi Yang Mengharumkan.

Hadis al-Bukhari dari Abu Musa al-Asy’ari, bermaksud:

“Diumpamakan rakan yang soleh dan rakan yang jahat ialah seperti (berkawan) dengan penjual minyak wangi dan tukang besi. Penjual minyak wangi tidak akan mensia-siakan anda, sama ada anda membelinya atau hanya mendapat bau harumannya. Tukang besi pula boleh menyebabkan rumah anda atau baju anda terbakar, atau mendapat bau busuk.”

1 comment:

softlinaaa said...
This comment has been removed by the author.